Tuesday, July 28, 2009

selamat berpuasa kawan2~!



Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat. Oleh itu SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak disengajakan maupun yang disengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dgn penuh keberkatan...

Dikesempatan ini saya ingin memohan ampun dan maaf kepada anda semua jika ada salah dan silap dan terkasar bahasa, semoga Ramadhan kali ini dapat kite lalui dengan sempurna.

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak...

Friday, July 10, 2009

wanita berperut buncit


terkejut ngn tajuk aku kali ni ke? ahh...mmg patut korg terkejut pon sbb hal ni mmg x dihiraukn oleh kaum wanita tp lebih dihiraukn kaum lelaki. kenapa aku timbulkn hal ni? sbb bg aku hal ni bkn hnya msalah besar pd kaum lelaki shj tetapi kaum wanita pn mengalaminya.

kt sini aku mau korg baca sendiri pendapat ikhlas dr kaum wanita sendiri berkenaan hal wanita berperut buncit. baca elok2..jgn emo2 k..fhm2 kn lah ape maksud tersurat dan tersirat dlm pendapat dia ni..


credit to LassieLuvCat ( Virtualfriends.net member )

Boroi atau buncit..byknya menjadi isu pd kaum lelaki..tetapi perasankah kita bahawa perempuan juga ramai yg perutnya boroi dn buncit ni


- Org kta..size perut dari segi luarannya sama ada besar atau kecil melambangkan tahap penjagaan setiap individu pd dirinya sendiri..Bermakna, org yg perutnya kempis adalah org yg benar2 jaga diri sbb nk dptkan perut yg kempis dan slim ni payah gak..Dan..org yg perut boroi or buncit ni adalah org yg x bape endahkan dirinya kerana x kesah pasal penampilannya apabila berpakaian dgn prut yg menggeleber dan mmebuncit hampir setiap hari.

Pada kaum lelaki terutamanya, adakah perut kempis menjadi salah satu kriteria dlm memilih wanita idaman..?

- Ramai...lelaki2 yg aku kenali, mereka berkata perut penting utk melambangkan kecantikan wanita itu...walau pun rupanya tak secantik mana, dan badannya sedikit berisi, tetapi sbb perutnya yg kempis je..dan x menggelebeh pon di kiri kanan menyebabkan perempuan 2 ada keistimewaannya tersendiri berbanding pompuan yg cantik gile mukanya tp perutnya wah buncit!!

"Kalau bagi prempuan yg sudah berkahwin dan beranak mungkin blh di terima..tetapi bg anak2 gadis yg muda remaja...wajarkah mereka membiarkan perut membuncit seperti sudah beranak 5...?" tye seorg member lelaki aku.

Dan..pada kaum wanita pula...adakah hanya kecantikan dan kehalusan kulit wajah yg korg pentingkan meskipun perut korang buncit?

- Korg tak kisah ke?...x ke rasa segan sket nak pkai bju yg body size sket dgn perut yg memboyot seperti mengandung 3 bulan...Bg aku..aku sgt pentingkn dan sentiasa risaukan perut aku ni...Meski pun aku bkn org yg sgt2 menjaga penampilan diri, tetapi perut yg buncit boleh wat aku rasa rendah diri dan malu utk berhadapan dgn org rmai x kira lelaki atau perempuan...sebelum dan selepas kawin pon aku akan pastikan perut aku ni x buncit sbb utamanya bukan nk tayang pada org tp perut kempis blh wat aku sentiasa yakin sepanjang masa...x kira lah berbaju kurung skalipun."