VirtualFriends ~ Where People Meet

Sunday, September 13, 2009

kerastangan~! v1.0

tank part

suspension part

seat part


rear arm part


meter part


casis part


body cover part



hmm...susah juga nk wat model kertas ye, nmpk mudah je kn tp bila dh buat mmg kene berjuang nk buat. salah skit kene print balik, potong, gunting, cantumkn balik satu persatu. memerlukan kesabaran dan ketelitian yg agak tggi.

owh..lupa nk bgtau. membebel pjg sgt smpai lupa nk intro...hehee. aku tengah siapkn papercraft model superbike Yamaha R1. setahu aku idea ni dtg dr jepun, sama kesahnya dgn origami la. semuanya dibina dan direka menggunakan kertas. salah satu kraftangan (kerastangan sebenarnye) yg sgt kreatif smpai benda2 mekanikal sebenar pn boleh diadaptasikan menjadi model kertas.

dh hampir 2 mggu aku wat model ni...mungkin lepas raya br siap...mungkin la lepas raya..aku ni nk kata rajin, x jugak..nk kata malas pn x jugak..jd amik jln tgh je la. senang kata kalau aku ada masa lapang, leh la wat skit2. mcm bulan pose nih aku wat masa pas bbuka ngn pas sahur dan juga hari cuti.

ni je update utk hr ni..jgn marah haa..

3 comments:

Aujinz said...

Madir : waaaaa..dah berkecimpung ngan model kertas skang eh...keh keh keh... bagus..aku ade geng..lepas nie kita bukak kelab model kertas kat VF...keh keh keh

Mu Hadir said...

hahahha...kelab kerastgn VF la bro...aceli dr sekolah menengah lg aku wat mende ni tp model kertas tu ntah gi mana ntah..hahaha...skrg gian balik nk wat model kertas..kita ahli kelab yg pertama k~! hahahha

s.mastura.s said...

salam..abgmu,nk nyibuk boleh?..

actually, kite pn ada gak just a few model kertas mcm kapal terbang, keta kebal, bgunan..bnd tu dh lama sgt tertangguh nk buat dr zmn skolah lg but skang dh rs malas.kertas nye msh ok tp nmpak agak lama.

if abg mu nk tgk2 bnda tu.nnti kite bg.
-Ada- saamasz84@yahoo.com
017-2670232