VirtualFriends ~ Where People Meet

Monday, March 16, 2009

gadis simpanan ku BiBah

baru2 ni aku gi kemaman dgn bibah..dh lama bibah aku ni simpan kt parking, cian pulak aku tgok sbb berpanas berhujan dpn umah..slalu jln takat pegi balik kedai, pastu sebulan skali bwk balik kg jmpe mak aku je..mesti bosan giler si bibah tu tp kali ni aku bwk jauh skit.

balik pd citer trip ke kemaman td, sebenarnya aku ngn dak2 ofis gi mkn nasik minyak kt umah kwn punyer kwn kt ofis aku punyer majlis kawen (kalu x phm cara aku wat ayat tu..korg bc lah beberapa kali smpai fhm..kakkaka)..kami konvoi beramai2, ada lah dlm 4 buah kete...dlm perjalanan tu dok menung2, tingat ade 2 org kwn2 aku kt Virtualfriends.net(VF) dekat2 ngn area kemaman...dgn pntas aku kontek la dorg...lama wooo aku dok sembang2 dlm VF je...kiranya masa gi kemaman ni lah aku amik peluang jmpe dorg skjp.

Alhamdulillah...lepas selesai gi mencekik kt majlis kenduri kawen, mmg aku sempat jumpe kwn2 Virtualfriends.net(VF) kt kg geliga, alahh...tempat sata ngn otak2 terkenal tuu. tp sayangnya dlm 2 org tu, aku sempat jmpe sorng je yg mmg btul2 menetap kt kawasan kemaman, ID VF - Fasury...lg sorg lg yg x sempat jumpe menetap kt kawasan Ajil, ID VF - Ieyla...menurut kata2 cik Fasury, kalau Ieyla nk dtg kemaman mmg amik masa lama...hampir 3 jam lorrr...mmg la x sempat jmpe maa. dpt jmpe sorg pn jadilah.

sebelum jmpe ngn kwn2 VF tu aku ngn kengkawan sempat melantak (mencekik lagi!) sata ngn otak2 (kt ganu panggil otok2) kt kedai Cik Wan. sata kt negeri lain mmg agak susah la nk cari (setakat yg aku tau) kecuali kalu gi terengganu mmg byk la. kalau otak2 kt mana2 pn ada tp ape yg aku nk bgtau, otak2 yg aku mkn kt kemaman ni amat berbeza rasa ngn isinya..
kalu tempat lain ramuannya tepung digaul, isi ikan ngn pewarna oren/merah tp otak2 kt kedai cik wan (sambil2 tu jeling gmbr otak2 kemaman tu ye) ramuannya potongan isi ikan sebesar ibu jari, disalut dgn kelapa ngn pewarna oren/merah...rasanyaa mmg mantopppp!! nmpk x potongan isi ikan dlm gmbr tu...tu yg buat lg sedap sbb rs ikan tu mmg terasa kt lidah. x sempat pulak aku tye ikan jenis ape kah yg digunakan utk wat otak2 ni.

gambar yg seterusnya ni namanya sata, sama mcm aku citer td...setahu aku, luar dr terengganu x penah lg aku jmpe. teksturnya cukup lembut..ramuannya tepung, cili, bwg, garam, gula dan semestinya isi ikan...rasanya mmg cukup sedappp! dan pastinya mantopp mcm otak2 gak. mmg laris sata ngn otak2 kedai cik wan hr itu sbb kwn2 aku borong abis..bygkn sorg pgg 3-4 plastik penuh ngn sata ngn otak2...tu baru tgn sblh kiri..tgn sebelah kanan blum kira lg...hehhehe. xper lah...hari lain blum tentu dpt dtg kemaman lagi kn. dlm perjalanan balik, bibah aku berbau sata ngn otak2. tahan gak perfume baru utk bibah aku dlm 2 hari. perfume haruman sata ngn otak2 kedai cik wan...hehhehe

satu lg yg menariknya, bibah aku x kuat mkn minyak...isi minyak sekali je penuh2 kt KL..patah balik KL ada lagi belen 1 bar...cukup menjimatkan dan melegakan poket aku..pasni blh la jln jauh2 lagi...tgh berangan2 nk gi penang, kedah, perlis, johor, melaka, kelantan...bla..bla..bla...Zzzzz

2 comments:

fasury said...

bakpe dOp GhOyak maGhi nGn bibah?..:P

dOp dam nOp kenalanG...hahaha!!

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

sedapnyeee tgk otak2 tue..
aduhhhh